Τετάρτη, 19 Μαΐου 2010

ORESTEIA (το είχα υποσχεθεί, n' est-ce pas?)

ΟΡΕΣΤΕΙΑ

Μια νεοελληνική ματιά σε ένα αρχαίο έργο, με (θρασύτατες) νεοελληνικές πινελιές ανανέωσης, ιδίως στα Χορικά.

Άγγελος (λαχανιασμένος)
Είναι μήπως κανείς εδώ;
(κοιτάει ολόγυρα)
Είναι κανείς εδώ;

Χορός (πάνε όλες μαζί σαν αλυσοδεμένες)
Είμαστε εμείς, για λέγε μας,
Κι εμείς θα της το πούμε.

Άγγελος
Τ’ είσαστε εσείς;
Πού είναι η κυρά;

Χορός
Εμείς θα της μιλούμε!

Άγγελος (κομπλεξικός, ημιμαθής ξερόλας κλασικός, βρίσκει ευκαιρία για επίδειξη)
Όπως σας βλέπω εδώ μαζί,
Θυμίζετε το τέρας!
Την Ύδρα και τη Μέδουσα,
Που σκότωσε ο Περσέας!

Χορός
Θα σου ‘λεγα επακριβώς
Ποιά είν’ η ταυτότητά μου,
Αλλά τι θες τα βάσανα
Ν’ ακούσεις τα δικά μου...

Άγγελος
Ναι, όντως σκασίλ...

Χορός
Μα θα στα πω, αφού το θες,
Και θα στα ιστορήσω,

Άγγελος
Άστο καλύτερα κυρά,
Έχω να κατουρήσω...

Χορός
Σιχτίρ...

Κλυταιμνήστρα (μπαίνει, χειροκρότημα γιατί είναι λαϊκό είδωλο)
Τι στο καλό συμβαίνει εδώ;
Ποιός είναι που φωνάζει;

Χορός
Ο άγγελος είναι κυρά,
Φωνάζει και κραυγάζει...

Εγώ δεν είμαι τίποτα,
Σκλάβα απ’ την Ασία...

Κλυταιμνήστρα
Καλά, κομένα τώρα αυτά,
Το πρωινό, Τασία!

Χορός
Κανένας δε μ’ ακούει ποτέ,
Βαριόμοιρη που κλαίω,

Άγγελος και Κλυταιμνήστρα
Εδώ και ένα τέταρτο,
Να σκάσεις σου το λέω!

Χορός
Μάλιστα εσείς αφεντικά,
Εγώ μόνο μια δούλα,

Κλυταιμνήστρα
Που δυστυχώς αγόρασα
Από έναν που εξεπούλα!

Ρούχα, παπούτσια, δουλικό,
Κοψοχρονιά μην πάρεις,
Τζάμπα θα δώσεις τα λεφτά,
Θα σου ‘ρθει να κρεπάρεις!

Άγγελος
Καλό κυρά το μάθημα,
Αλλά έχω ένα νέο,
Που αν στο πω, θα ταραχτείς,
Δε θα φανεί ωραίο...

Κλυταιμνήστρα
Τι δηλαδή;
Για εξήγησε...
Δεν έχεις διορία!
Μήπως ο Ορέστης γύρισε από την εξορία;

Άγγελος
Ναι, κοίτα, όχι ακριβώς,
Κάποιος έχει γυρίσει,
Τα είδα τα καράβια του,
Βενζίνα έχει μυρίσει...

Κ.
Ποιός είναι; Πες μου μ’ έσκασες,
Θες να σε παλουκώσω;
Νομίζω πας γυρεύοντας
Στη σούβλα να σε χώσω.

Μήπως καράβι εξώκειλε
Όπως στη Σαντορίνη,
Θα κάνω μια εξεταστική,
Κομμάτια ας πα’ να γίνει!

Ά.
Όχι να βρω εγώ μπελά,
Γιατί από την Τροία
Καράβια είδα να ‘ρχονται
Αρχόντισσα κυρία!

Κ.
Να σου σβουρίξω κανά-δυό,
Να δεις το στόλο όλον,
Ηλίθιε είσαι σίγουρος
Ή τα ‘πινες στου Σόλων;

Α.
Θα σου το πω συμβολικά,
Κοίτα να καταλάβεις.
Το βασιλιά Αγαμέμνονα
Να πας να παραλάβεις!

Κ.
(πέφτει λιπόθυμη. Σε λίγο ανασηκώνεται).
Αχου! Δεν είμαστε καλά!
Τι θέλει αυτός εδώ;
Πώς του ‘ρθε και επέστρεψε
Ο αχρείος εξαποδώ;
Καλά πήγε και γλέντησε
Δέκα γεμάτα χρόνια,
Και θέλει και να ξαναμπεί
Στους Άργους τα σαλόνια;

Θα πάρεις το μακρύτερο
Έτσι και ξεμπαρκάρεις,
Θα ψάχνεις δε ολημερίς
Αν θέλεις να παρκάρεις...

Γαμώ τη μου, την Τροία μου,
Και τα καράβια μέσα,
Τι είχες και επέστρεψες
Βρε άνακτα μπουχέσα;

Τόσοι σκοτώθηκαν εκεί,
Στον πόλεμο ως θύμα,
Τους έθαψαν ως έμαθα,
Σε πέντε μέτρα μνήμα!

Τον Αίαντα, τον Αχιλλέψ,
Τον Έκτορα, τον Πάρι,
Το κέρατό μου,
Άθικτο γύρισε το μοσχάρι;

6 σχόλια:

mahler76 είπε...

νέο έπος!!!!!! πεθαίνω!!!

highvoltagepress είπε...

να σε βάλω να κάνεις Ορέστη;

mahler76 είπε...

θα τρώω κανά κοψίδι ή θα τον βγάλω το ρόλο σκέτος?

highvoltagepress είπε...

τι κοψίδι καλέ; θα 'χεις τύψεις, θα σκοτώνεις τη μάνα, θα τρελλαίνεσαι, τέτοια μεγαλειώδη. να σου πω, μου κάνεις το δύσκολο; άντε μη λες δυό ατάκες (τον καφέ σας κύριε) και βγαίνεις. χαχα!!!

mahler76 είπε...

ε καλά δεν μπορώ να σκοτώσω την μάνα μου σε χασαποταβέρνα και μετά να πώ το μνημειώδες "Ειιι κάπελα, τσάκω ένα κατρούτσο ακόμα απο το καλό το γιοματάρι και πιάσε και τον ανάλογο μεζέ"???

highvoltagepress είπε...

Καλέ κοτζάμ Ορέστεια θα παίζεις, σε χασαποταβέρνα θα πας να αποδώσεις το ρόλο; Ποιός θα 'σαι; ο Φούντας; Αααααχ! καλοκαιρινό θα μου το κάνει το έργοοοο!
Και τουλάχιστον βρε αναίσχυντε, σκέτο το γιοματάρι δε σου 'κανε, ήθελες και μεζέ αποπάνω μετά το φόνο; (μα τι γάϊδαρος Θε μου!)